magazin
Petőfi Sándorhoz annyi legenda, kulturális beidegződés, mítosz és sajnos klisé kapcsolódik, hogy rendkívül nehéz feladat játékfilm témájának…
továbbmagazin
A szokásosnál némileg nagyobb izgalom előzte meg a Filmszemle hivatalos záróestjét, a díjak ugyanis idén csupán a ceremóniával egyidőben…
továbbmagazin
Ötlet- és formagazdagság, határozott színészvezetés, tehetség. A kísérleti és kisjátékfilmes zsűri, Hirsch Tibor filmesztéta, Kardos Sándor…
továbbmagazin
A Filmszemle Tanács Elnöke az idei játékfilmes felhozatalról, a helyszínről, és az újításokról. A 2007-es szemle szervezését heteken belül…
továbbmagazin
„Itt ebben a tájban él egy festő, aki olyan ügyesen festi a tájat, hogy annak a tájnak aztán olyanná kell lenni, amilyen a festmény, ott én…
továbbmagazin
Csekély érdeklődés és családias hangulat jellemezte a Diákzsűri idei fórumát, ahol a közönség létszáma negyede volt a fiatal döntnökökből álló…
továbbmagazin
A Szemle utolsó napján a Magyar Producerek Szövetsége nyilvános közgyűlést tartott. A résztvevők a produceri érdekek megerősítését a céhszerű…
továbbmagazin
Az egész magyar és nemzetközi filmes szakma figyeli Tarr munkásságát. Legújabb francia-német-magyar koprodukcióban készülő műve viszont mintha…
továbbmagazin
A vágást, a humort, a high society életét vizsgáló filmeket hiányolták a döntnökök. Pálos György moderálásával beszélgetett a szemle…
továbbmagazin
Liszt Ferenc tér, Hajógyári sziget, Kopaszi-gát –Nemes Gyula első filmjében egy szubkultúrába nyújt betekintést és a csajozási szokásokat is…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié